Velkommen

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger
Melcom A/S - Rigtig Kaffe A/S
Cvr: 26556651 

Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg

E-mail: info@rigtigkaffe.dk
Telefon: 70777303

Bestilling
Der kan bestilles varer/ydelser hos Rigtig Kaffe via vores hjemmeside på www.rigtigkaffe.dk, via telefon/email eller via personlig henvendelse. Alle kontrakter indgås på dansk. Med mindre andet er anført, er alle angivne priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

 

Betaling
Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa, Maestro, VisaElectron, MobilePay, Diners Club og JCB Betalingskort), bankoverførsel eller ved fakturering (kun erhvervskunder). Ved betaling med Dankort og Visa Dankort opkræves et gebyr på 1,39kr. Ved betaling med VISA Electron, MasterCard, DIners Club og lignende tillægges der et betalingskortgebyr svarende til 1,75% af købsbeløbet, dog min. 0,70 DKK.

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Vi anvender 3D Secure i betalingsforløbet, for at beskytte dig og dit betalingskort mod svindel. Du kan læse mere om 3D Secure her.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (PBS), der kan læse dem. Hverken www.rigtigkaffe.dk  eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når pakken afsendes fra rigtigkaffe.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Ved EAN fakturering pålægges et gebyr på 99,00 ex. moms for den administrative håndtering.

 

Levering
Levering sker efter aftale med kunden ved webshop ordrer. Kunden vælger selv den ønskede leveringsform med Post Danmark eller GLS - til pakkeshop eller en given adresse. Fragtprisen ligger på 49-69 DKK afhængigt af den ønskede leveringsform. Ved køb over 699 DKK leveres der fragtfrit til GLS pakkeshop eller en erhvervsadresse via Post Danmark.

Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

Lagerstatus: Alle varer på www.rigtigkaffe.dk er normalt lagervarer og leveres indenfor 1-2 hverdage. Ved eventuelt udsolgt situationer, vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme. 

Forsøgt levering
Vi sender dig et tracking nummer via e-mail når pakken forlader vores lager. Dette kan du bruge til, at følge din pakke så du kan se hvilken dag den leveres. Er posten gået forgæves kan du afhente din pakke på dit lokale posthus.

Skulle pakke sedlen, mod forventning, mangle i din postkasse, kan du stadig afhente pakken på dit lokale posthus mod fremvisning af gyldigt ID og dit pakkenummer.

Salg til udlandet
Føres varen ud af landet til et ikke EU land, kan momsen søges retur. Dettes gøres ved at indsende toldstemplet faktura for købet. Ved tilbagebetaling af momsen, vil der blive pålagt et gebyr på 250,- for administrationsarbejde.

Alt salg til udlandet kan ske efter forudgående aftale. Vi leverer gerne til udlandet.

Grønland: Vi leverer fragtfrit over 699,- kr. til Royal Arctic Line. Du booker selv fragten derfra, så hvis du vil bestille varer hos os til levering i Grønland, så sender du en mail til os efter du har bestilt dine varer og vi finder vægt og mål på din pakke som du skal bruge til booking hos Royal Arctic Line. Husk at sende dit booking nummer til os pr. mail og vi sætter det på din pakke. 

Du kan finde informationer til Royal Arctic Line her

Sverige: Ønsker du levering i Sverige bestiller du fragt til Sverige som koster 150,- kr. Det gør du ved at skrive "Fragt" i vores søgefelt, og den svenske fragt kommer frem og du lægger den i kurven.

Norge: Ønsker du levering i Norge bestiller du fragt til Norge som koster 600,- kr. Det gør du ved at skrive "Fragt" i vores søgefelt, og den norske fragt kommer frem og du lægger den i kurven. Fragtprisen er inkl. udarbejdelse af udførelsesdokumenter.

Øvrige udland send os en email, og vi vil se hvordan vi kan hjælpe dig.

 

Fortrydelsesret ved køb online
Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret når du handler online på www.rigtigkaffe.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail (info@rigtigkaffe.dk), vores online fortydelsesformular eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Ved køb af et pakketilbud kan du kun vælge at fortryde hele ordren og ikke blot en del af en pakke. En pakke kan eksempelvis bestå af en stempelkande og en kaffekværn til en samlet pris - dvs du kan ikke fortryde en sampak halvt.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig skriftlig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage - herunder espressomaskiner, kaffekværne, kaffemaskiner, elkedler, ismaskiner, tilbehør og lignende produkter, der leveres i en tilhørende emballage. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. 

Ved returnering er det vigtigt, at du sender produktet som pakke med Track and Trace nummer, så pakkens rejse kan spores. Vi oplever desværre, at nogle breve og pakker forsvinder i Post Danmarks system og dermed ikke når frem til os. Post Danmark erstatter kun bortkomne pakker såfremt de er sendt som pakke!

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads samt posthuse, pakkeshops mm.
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  4. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form som vi tilbyder, samt gebyromkostninger til Mastercard, Diners, Visa, Dankort mv.), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og besigtiget den.

Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%. Er varen taget i brug eller behandlet således, at der forekommer en værdiforringelse vil denne ikke blive refunderet. Værdiforringelsen vil blive vurderet i hvert enkelt tilfælde. I værdiforringelsen vil der også blive indregnet omkostninger til professionel rengøring af produktet. 

Erhvervskunder
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Rigtig Kaffe. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: (Kun efter forudgående aftale)
Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Der debiteres 99kr i returfragt ved ikke afhentede varer på posthuset/pakkeshoppen. Dette er prisen på fragten tilbage til os. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsretDet betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten er begrænset på de naturlige slidedele på espressomaskiner og kværne. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Som virksomhed har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret. 

Opstår der problemer med dit produkt, bedes du kontakte os med det samme fejlen opstår via vores serviceformular. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Serviceformularen skal udfyldes før vi kan behandle din reklamation.

Ved afhentning af formodet berettiget reklamation betinger vi os at varen er i original emballage da vi ikke tør tage ansvaret for transport i alternativ emballage. Hvis du ikke har original emballage bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgift (49kr). Er reklamationen ikke noget der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug vil fragtudgiften ikke blive godtgjort og har vi afhentet produktet på adressen vil fragtudgiften blive fratrukket sammen med reparationsudgiften.

Vedrørende sliddele og slidtage: Ingen sliddele er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 24 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der medsendes udfyldt serviceskema og kopi af købsfaktura.

Varen skal indsendes til vores adresse: (kun efter forudgående aftale)
Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73 
8660 Skanderborg
Mrk.: Reklamation

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage. Rigtig Kaffe indestår ikke for transportskade ved returnering. Det er alene en sag mellem forbruger og dennes transportør.

Såfremt Rigtig Kaffe ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. Hvis en vare indsendes til service og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere kunden for et undersøgelsesgebyr til dækning af teknikers arbejdstid.

 

Transportskade og andre reklamationer
Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes indenfor 24 timer, fra modtagelse af pakke. Anmeldelsen bedes sendes via vores Transportskade skema.

Send følgende til Rigtig Kaffe via mail:

  • Foto af kasse udvendig
  • Foto af kasse indvendig
  • Foto af skade
Ved synlige udvendige skader, påtager kunden selv ansvaret for det skadede produkt -
 
DERFOR: Modtager du en pakke med synlige skader - nægt da modtagelse. Pakken sendes tilbage til os og vi opretter sagen med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.
 

  

Klagemulighed
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rigtig Kaffe pr. telefon eller mail og vi vil straks behandle din klage. Skulle vi mod forventning ikke kunne finde en løsning på dit problem, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Melcom A/S - Rigtig Kaffe A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.rigtigkaffe.dk er adm. direktør.

Som registreret hos Melcom A/S - Rigtig Kaffe A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@rigtigkaffe.dk


Handelsbetingelserne er senest opdateret 04.05.2016


Rigtig Kaffe Youtube kanal
Kaffeskolen