Handelsvilkår
Salgs- og leveringsbetingelser
www.rigtigkaffe.dk ejes og drives af:
Melcom A/S - Rigtig Kaffe A/S
Blomstervej 2B
8381 Tilst
Cvr. nr. 26556651
Tlf. 70 777 303
info@rigtigkaffe.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb af varer foretaget på www.rigtigkaffe.dk til levering i Danmark.
Bestilling
Der kan bestilles varer/ydelser hos Rigtig Kaffe via vores webshop: www.rigtigkaffe.dk, via telefon: 70 777 303 og mail: info@rigtigkaffe.dk eller ved personlig henvendelse i vores showroom. Alle kontrakter indgås på dansk. Med mindre andet er anført, er alle priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i “Kurv”. Du kan også løbende tjekke indholdet samt prisen på varerne. Når du er klar til at bestille, skal du indtaste dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, vælge betalingsform og leveringsform. Du kan ændre indhold i “Kurv” helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Gå til betaling”.
I forbindelse med dellevering trækkes det samlede beløb på hele ordren, når den første levering sendes afsted fra vores lager. Den anden del af leveringen vil finde sted, så snart varen er på vores lager igen.
Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på vores webshop og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.
Betaling
Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa og Visa Electron), Mobilepay og Apple Pay, bankoverførsel eller ved fakturering (kun erhvervskunder). Ved betaling med privatudstedte betalingskort er betalingen gebyrfri. Ved firmakort tillægges et gebyr - Dankort og Visa Dankort opkræves et gebyr på 1,39 %. Ved betaling med Visa Electron, MasterCard og lignende tillægges der et betalingskortgebyr svarende til 1,75 % af købsbeløbet, dog min. 0,70 DKK.
Vi anvender 3D Secure i betalingsforløbet for at beskytte dig og dit betalingskort mod svindel. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (PBS), der kan læse dem. Hverken Rigtig Kaffe eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for ordren trækkes først, når pakken afsendes fra vores lager.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Følgende internationale kortudsteder kan anvendes hos Rigtig Kaffe og har alle en 30 dages udløbsperiode: Visa/Dankort, Mastercard og Mobilepay.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved EAN fakturering pålægges et gebyr på 99 DKK ex. moms for den administrative håndtering.
Finansering med Sparxpres
Du har mulighed for at finansere dit køb med Sparxpres. Du kan se her, hvilke muligheder som www.rigtigkaffe.dk tilbyder.
Du kan til enhver tid indfri lånet uden ekstra omkostninger. Betaling forudsætter betaling via Mit Sparxpres. Der er 14 dages fortrydelsesret. Bevillig kræver positiv kreditgodkendelse og Sparexpres.
Levering til Danmark
Ved bestilling skal du vælge en leveringsform. Rigtig Kaffe tilbyder levering med GLS til pakkeboks, hjemadresse eller erhvervsadresse. Fragtprisen ligger mellem 59-99 DKK afhængigt af den ønskede leveringsform. Ved køb over 1000 DKK leveres ordren fragtfrit til GLS pakkeshop eller erhvervsadresse. Vi tilbyder også gratis afhentning i vores showroom.
Bemærk: Enkelte espressomaskiner kræver specialhåndtering og er derfor ikke omfattet af fri fragt. Dette vil fremgå af bestillingsforløbet, og fragten vil automatisk blive lagt til ved bestilling.
Alle varer hos www.rigtigkaffe.dk er normalt lagervarer og leveres indenfor 1-2 hverdage. Ved eventuelt udsolgte varer, vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.
Vi sender dig et trackingnummer via e-mail, når ordren afsendes fra vores lager. Dette kan du bruge til at følge din pakke.
Når din pakke er ankommet til den valgte pakkeshop, har du 7 dage til at afhente den. Hvis ikke pakken bliver afhentet indenfor 7 dage, sendes pakken retur til os. Bemærk at der kan forekomme ændringer i forbindelse med julehandlen.
Har du valgt levering til din hjemmeadresse, og du ikke er hjemme, når buddet kommer forbi, vil du modtage en e-mail eller sms med beskeden om, at du kan afhente din pakke i din lokale pakkeshop. Har GLS ikke registeret dit telefonnummer, ligger de en seddel i postkassen.
I tilfælde af at den valgte pakkeshop er fyldt op, vil GLS levere pakken til en anden pakkeshop i nærheden. Du vil få besked om dette direkte fra GLS. Rigtig Kaffe kan ikke gøres ansvarlig for levering af pakke i anden pakkeshop end den ønskede. GLS har hjemmel til at levere til anden pakkeshop, hvis der er pladsmangel i den valgte pakkeshop.
Levering til udlandet
Føres varen ud af landet til et ikke EU land, kan momsen søges retur. Dette gøres ved at indsende toldstempel faktura for købet. Ved tilbagebetaling af momsen, vil der blive pålagt et gebyr på 400 DKK for den administrative håndtering. Alt levering til udlandet kan ske efter forudgående aftale. Vi leverer gerne til udlandet.
Levering til Grønland foregår således: Bestil din ordre med levering ”Click & Collect i Tilst”. Vi oplyser dig pakkens mål og vægt. Du booker selv fragten hos Postnord på deres hjemmeside, og sender os fragtbrevet. Vi leverer pakken til Postnord med dit fragtbrev. Du finder info om Postnord her.
Vi leverer fragtfrit over 1000 DKK til Royal Arctic Line eller anden speditør, der ønskes. Du booker selv fragten derfra, så hvis du vil bestille varer hos os til levering i Grønland, så sender du en mail til os efter du har bestilt dine varer. Vi finder vægt og mål på din pakke, som du skal bruge til booking hos Royal Arctic Line. Husk at sende dit bookingnummer til info@rigtigkaffe.dk, så vi kan sætte det på din pakke. Du kan finde info på Royal Arctic Line her.
Levering til Norge foregår således: Når du har lagt dine varer i “Kurv” på webshoppen, skriver du “Fragt” i søgefeltet. Så vil den norske fragt komme frem, og du kan lægge den i kurven. Det koster 600 DKK inkl. udarbejdelse af udførelsesdokumenter.
Levering til Sverige kan ske via bestilling på www.rigtigkaffe.se. Du er også velkommen til at bestille på vores danske side www.rigtigkaffe.dk. Enkelte brands kan kun bestilles på www.rigtigkaffe.dk, men vi sender naturligvis til dig uanset, hvor i Scandinavien du bor.
Ønskes levering til øvrigt udland, så send os en e-mail, og vi vil se, hvordan vi kan hjælpe dig.
Transportskade
Har din pakke været ude for en transportskade? Sådan skal du forholde dig.
Modtager du en pakke med synlige udvendige skader skal du gøre følgende:
Først og fremmest opfordrer vi dig til at afvise pakken ved modtagelsen/afhentning i pakkeshoppen. Pakken sendes da tilbage til os, og vi opretter en sag med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.
Modtager du en pakke, som er intakt, men hvor der er skader på varen, skal du gøre følgende:
Du skal anmelde dette skriftligt til os indenfor 24 timer fra du modtager din pakke. Anmeldelsen sendes via dette Transportskadeskema, hvor du også skal vedhæfte billeder af pakken. Vigtigt: Vi kan ikke behandle din sag før følgende billeder er vedhæftet:
- Foto af alle 4 udvendige sider af pakken
- Foto af pakken indvendig
- Foto af skade(r) på varen
Når du har udfyldt skemaet og vedhæftet billeder, får vi en mail med sagen, og der sendes selvfølgelig også en kopi til dig. Du vil blive kontaktet hurtigst muligt angående det videre forløb.
Skulle du mod forventning modtage en vare uden en manual på et skandinavisk sprog, så er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt. Herefter vil vi sende den til dig. Hører vi ikke andet, går vi ud fra, du har modtaget manualen på skandinavisk sprog.
Det er vigtigt, at du ikke tager det skadede produkt i brug før, at du har hørt fra os.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Bemærk: Køber du en espressomaskine, kaffebrygger eller lign. maskine (som kan kategoriseres som køkkenmaskine) på www.rigtigkaffe.dk eller i vores showroom og tager den i brug, kan købet ikke fortrydes jf. Forbrugerombudmandens notat om, at køkkenmaskiner ikke må udsættes for praktiske test.
“Kommissionen udtaler endvidere, at en forbruger ikke vil kunne udføre software konfiguration af en computer(2). Også fjernelse af mærker i tøj vil ligge ud over, hvad man normalt har lov til i en forretning. Husholdningsmaskiner - fx køkkenmaskiner - må ikke udsættes for praktiske tests."
Ønsker du at fortryde dit køb, selvom du har taget varen i brug, vil der være tale om en værdiforringelse af varen, og vi vil derfor som minimum fratrække 30% af varens pris. Dog minimum 1.500 kr. Det vil være op til os at afgøre, om vi kan hjælpe dig med at sælge maskinen som brugt. Hvis du vil gøre brug af dette, bedes du rette henvendelse til os på info@rigtigkaffe.dk. Herefter hører du fra os i forhold til det videre forløb.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis din ordre skulle være delt op i flere forsendelser. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Derefter skal du indenfor 14 dage levere pakken retur til os.
Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse give os skriftlig besked på, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal sendes til os via e-mail til info@rigtigkaffe.dk, via vores online fortrydelsesskema eller ved at benytte standardfortrydelsesformular.
Print skemaet og vedlæg det i pakken, så vi kan mindske behandlingstiden. Hvis du ikke har mulighed for at printe, så vedlæg en seddel med dit fulde navn, telefonnummer og ordrenummer.
Ved køb af pakketilbud (fx pakke bestående af en stempelkande + en kaffekævn til en samlet pris) kan du kun fortryde hele ordren og ikke blot en del af pakken. Modtager vi kun en del af pakken retur fra dig, vil de øvrige varer i pakken blive faktureret til fuld pris. Hvis ordren ved returneringer beløbsmæssigt kommer under grænsen for fragtfri, vil fragtprisen blive fratrukket refunderingen, da vi kun tilbyder fragtfri levering over 1000 DKK.
Varer undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af alle former for fødevarer og drikkevarer
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det vil sige har et produkt været taget i brug, tages det ikke retur.
- Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
- Skaffevarer i form af reservedele og forbrugertilpassede produkter.
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Der debiteres 149 DKK i returfragt ved ikke afhentede varer i pakkeshoppen. Dette er prisen på fragten tilbage til os.
For erhvervskunder yder vi ingen fortrydelsesret medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Rigtig Kaffe. Erhvervskunder betragtes som private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.
Hvis man nægter modtagelse af en palleforsendelse, så er returfragten 1000 kr., som debiteres ved behandling.
Returnering
Hvis du fortryder et køb, skal varerne sendes retur til:
Rigtig Kaffe
Blomstervej 2B
8381 Tilst
Du skal sende varerne forsvarligt indpakket retur til os uden unødig forsinkelse og pakken skal modtages hos os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du har selv ansvaret for pakken, indtil vi modtager den. Det er vigtigt, at du sender varen som pakkepost, så det er muligt for dig at spore pakken. Gem derfor din kvittering for afsendelse, fx trackingnummer. Du skal selv betale for udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.
For at mindske behandlingstiden bedes du vedlægge ordrebekræftigelse eller blot en seddel med dit fulde navn, telefonnummer og ordrenummer.
For at du er sikker på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Manglende original emballage kan nemlig udgøre en værdiforringelse af varen. Emballagen skal derfor sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt.
Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%.
Du kan dog helt eller delvist miste dit købsbeløb, hvis varens værdi er forringet, fordi
- du reelt har taget varen i brug
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begræsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
Vi overfører beløbet tilbage til samme betalingsmiddel, som blev brugt i den oprindelige transaktion. Med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Ved refundering til en anden konto fratrækkes et gebyr på 250 DKK. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur og besigtiget den.
Varer købt som gaver og gavekort
Du kan nemt købe en vare på www.rigtigkaffe.dk og forære den i gave.
Når du ønsker at forære en gave til en, du holder af, så skal du blot vedlægge et byttekort til modtageren og udfylde ordrenr. på sedlen.
Så kan modtageren af gaven nemt få gaven byttet og modtage et gavekort på e-mail.
Vi tilbyder udvidet bytteret på køb af julegaver. Hvis du foretager et køb fra 1. november frem til 23. december kan varen byttes helt frem til og med 31. januar.
Vedlæg vores byttekort til modtageren (du skal kun udfylde ordrenummer).
Når du køber et gavekort hos Rigtig Kaffe, fremsendes gavekortet til den oplyste e-mail. Husk at kontrollere, at indholdet i e-mailen stemmer overens med din bestillingsanmodning.
Du kan benytte gavekortet som betaling både på www.rigtigkaffe.dk og i vores fysiske showroom.
Gavekortet er gyldigt i 1 år. Den maksimale værdi et gavekort udstedes på er 5.000 DKK.
Gavekortet skal betragtes som kontanter. Det betyder at bortkomne eller misbrug af gavekortet er dit ansvar og din risiko. Du skal således selv bære eventuelle tab i den forbindelse. Bortkomne gavekort eller misbrug af gavekortet erstattes derfor ikke af Rigtig Kaffe. Gavekortet kan ikke spærres, hvis det bortkommer.
Reklamation
Du har 24 måneders reklamationsret (6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret). Alle varer købt på www.rigtigkaffe.dk er omfattet af købsloven, herunder mangelreglerne. Det indebærer retten til at få en mangelfuld eller defekt vare repareret, ombyttet, refunderet eller til nedsat pris, afhængig af den konkrete sag. Fejl og mangler må ikke være opstået i forbindelse med uhensigtsmæssig brug eller anden adfærd som kan resultere i skader. I sådanne tilfælde frafalder reklamationsretten.
Reklamationsretten er begrænset på de naturlige sliddele på espressomaskiner og kaffekværme. Ingen sliddele eller almindelig slidtage er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 18 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved berettiget reklamation betinges det, at varen er i original emballage, da vi ikke tør tage ansvaret for transport i alternativ emballage. Hvis du ikke har den originale emballage bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgifter (49 DKK). Er reklamationen ikke noget, der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug, vil fragtudgiften ikke blive godtgjort. Har vi afhentet produktet på adressen, vil fragtudgiften blive fratrukket sammen med reparationsudgiften.
Såfremt Rigtig Kaffe ved modtagelsen af reklamationen ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt, at du som kunde bekriver fejlen så korrekt som muligt. Hvis en vare indsendes til service, og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere dig som kunde for et undersøgelsesgebyr til dækning af teknikkerens arbejdstid (499 DKK).
Som erhvervskunde har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret.
Hvis du ønsker at reklamere skal du gøre følgende: Du bedes udfylde vores serviceskema, hvor du så præcist som muligt beskriver problemet eller fejlen. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Serviceformularen skal udfyldes før vi kan behandle din reklamation. Medsend meget gerne en kopi af købsfakturaen. Husk at få en kvittering for afsendelsen.
Varen indsendes til følgende adresse og kun efter forudgående aftale:
Rigtig Kaffe
Blomstervej 2B
8381 Tilst
Mrk. Reklamation
Klagemuligheder
Ønsker du at klage over dit køb, skal du kontakte os på tlf. 70 777 303 eller på info@rigtigkaffe.dk. Skulle vi mod forventning ikke finde en løsning på problemet, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du finder deres portal her.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.
Persondatapolitik og GDPR politik
For at kunne handle hos www.rigtigkaffe.dk skal du som minimum oplyse:
- Dit fulde navn
- Din adresse
- Din e-mail
- Dit telefonnummer
Ovenstående personoplysninger skal vi bruge for at være i stand til at gennemføre en ordre til dig. Registeringen sker ved, at de indtastede oplysninger automatisk placeres i vores systemer. Vi videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder med en række virksomheder, som opbevarer og behandler disse data. Virksomhederne (fx fragtleverandøren) behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Personoplysninger sælges eller videregives ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Alle personoplysninger opbevares i minimum 5 år jævnfør bogføringsloven, hvor du har mulighed for at anmode om sletning eller indsigt af dine informationer, som vi har lagret. Vi gemmer bl.a. oplysninger for at kunne behandle reklamationer, garanti og lign. i tilfældet af at dette skulle opstå. Personoplysninger lagres i en kundedatabase, og disse er beskyttet med login og kan kun tilgås af ansatte i Rigtig Kaffe.
I tilfældet af at du har tilmeldt dig vores nyhedsmail, vil oplysningerne også deles med vores nyhedsmailsprogram for, at vi kan masseudsende disse mails.
Den dataansvarlige ved Rigtig Kaffe er den Adm. Direktør.
Som kunde har du til enhver tid mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Rigtig Kaffe på info@rigtigkaffe.dk.
Læs meget mere om persondatapolitik her.
Cookies
Ved at benytte www.rigtigkaffe.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.rigtigkaffe.dk samt hvorledes du sletter dem, så se mere her.
Lovvalg og værneting
Alle køb af varer på www.rigtigkaffe.dk er undergivet dansk ret. Eventuelle stridigheder afgøres af de ordinære danske domstole.
Miljøvenlig Pakning
Vi bruger miljøvenlig pakning.
PriceRunner købsgaranti
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 DKK, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores webshop via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registere dig inden for en time efter dit køb og vupti - så er dit køb omfattet af garantien. Få PriceRunner Købsgaranti nu.
For at købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 01.10.2022