• Levering fra dag til dag- afsendes fra eget lager
  • Danmarks største udvalg- i espressomaskiner og tilbehør
  • Vi giver gratis fragt- på alle ordrer over 699,-
  • Egen butik og lager- besøg os i Skanderborg

Information

Tilmeld dig vores nyhedsmail!


Besøg butikkerne

Århus
Banegårdspladsen 20
8000 Århus C

Mandag - torsdag:10.00-17.30
Fredag:10.00-18.00
Lørdag:10.00-14.00

Skanderborg
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg

Mandag - fredag:09.00-17.00
Lørdag:10.00-14.00

Se mere info her.

Rigtig Kaffe

  • Returret 14 dages fortrydelsesret
  • Sikkerhed 3D secure - for din sikkerhed
  • Gratis levering Ved køb over kr. 699,-
  • Rådgivning og service Vi er autoriseret forhandler
  • Butik i Skanderborg & Århus Oplev et univers af kaffe
  • Egen YouTube kanal Med guides og produkt videoer
  • Afsendelse fra eget lager Bestil inden 15.30 og vi sender samme dag
Rigtig Kaffe er Gazelle 2015

Hos Rigtig Kaffe kan du betale med MobilePay

Kundeservice

Velkommen til Rigtig Kaffes kundeservice sektionen, her kan du læse om alle de fordele du opnår ved at handle hos os.

Er du i tvivl om hvilken espressomaskine du skal vælge, kan du altid kontakte os via email, eller på telefonnummer 70 777 303.

Hop til: 
LeveringSalg til udlandetLagerstatusTransportskaderTelefonPriserSådan handler duValg af espressomaskineSalgs- og leveringsbetingelserRetur og reklamationerFortrydelsesretOmbytningBetalingsformer3D SecureKontakt osAdresserHandel via EAN nummerSalg til virksomheder

Adresse

Rigtig Kaffe har butik i Skanderborg, hvor også kontor og lager er beliggende. I er altid velkomne til at bestille varer til afhentning og ligeledes komme i butikken og købe varer til omgående levering.

Rigtig Kaffe A/S
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg
Info@rigtigkaffe.dk

CVR: 26556651

Betalingsformer

Hos Rigtigkaffe bliver alle betalinger behandlet og godkendt af Nets (PBS), hvilket giver dig optimal sikkerhed i forbindelse med købet.

Vi modtager alle de mest almindelinge danske og internationale kreditkort:

Vi modtager Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, American Express, Diners Club og JCB

Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa, Maestro, VisaElectron, MobilePay Diners Club og JCB Betalingskort) eller ved fakturering (kun erhvervskunder). Ved betaling med Dankort og Visa Dankort opkræves et gebyr på 1,39kr. Ved betaling med VISA Electron, MasterCard, DIners Club og lignende tillægges der et betalingskortgebyr svarende til 1,75% af købsbeløbet, dog min. 0,70 DKK.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

MobilePay
Du skal logge ind på MobilePay på din telefon, og tilmelde dig betaling i butikker ved hjælp af dit nemID. Dette skal kun gøres en gang!

3D Secure
Vi anvender 3D Secure i betalingsforløbet, for at beskytte dig og dit betalingskort mod svindel. Du kan læse mere om 3D Secure her.

Levering

Levering sker efter aftale med kunden ved webshop ordrer. Kunden vælger selv den ønskede leveringsform med Post Danmark eller GLS - til pakkeshop eller en given adresse. Fragtprisen ligger på 49-69 DKK afhængigt af den ønskede leveringsform. Ved køb over 699 DKK leveres der fragtfrit til GLS pakkeshop eller en erhvervsadresse via Post Danmark.

Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

Får du leveret på din arbejdsplads er du sikker på budet ikke går forgæves. Bestiller du til levering på din private adresse og du ikke er hjemme, når posten kommer, kan du afhente pakken på posthuset. Medbring legimitation og pakkenummer. Har du valgt GLS levering til din private adresse er det vigtigt, at der er nogen hjemme i dagstimerne eller at du har en flexordning.

Alle ordre bestilt inden klokken 15:00 på hverdage, hvor varerne er på lager, tilstræber vi at afsende samme dag.

Ønsker du at afhente varen på vores adresse, kan du vælge dette, og så sender vi dig en mail når varen er klar til afhentning. Ring gerne inden bestilling for at sikre dig at varen er på lager.

Har du ikke modtaget din pakke, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte GLS eller Post Danmark.

GLSPost Danmark
Tlf: 76 33 11 11
E-mail: kundeservice@gls-denmark.com
Tlf: 70 70 70 30
E-mail: skrivpost@post.dk


Anvendes en Post Danmark Erhverv til privatomdeling ser vi os nødsaget til at efterfakturere prisen på de 99 DKK for privatlevering. 

Forsøgt levering
Vi sender dig et tracking nummer via e-mail når pakken forlader vores lager. Dette kan du bruge til, at følge din pakke så du kan se hvilken dag den leveres. Er posten gået forgæves kan du afhente din pakke på dit lokale posthus.

Skulle pakkesedlen, mod forventning, mangle i din postkasse, kan du stadig afhente pakken på dit lokale posthus mod fremvisning af gyldigt ID og dit pakkenummer.

Salg til udlandet

Føres varen ud af landet til et ikke EU land, kan momsen søges retur. Dettes gøres ved at indsende toldstemplet faktura for købet. Ved tilbagebetaling af momsen, vil der blive pålagt et gebyr på 250,- for administrationsarbejde.

Alt salg til udlandet kan ske efter forudgående aftale.

Vi leverer gerne til udlandet.

Grønland: Vi leverer fragtfrit over 699,- kr. til Royal Arctic Line. Du booker selv fragten derfra, så hvis du vil bestille varer hos os til levering i Grønland, så sender du en mail til os efter du har bestilt dine varer og vi finder vægt og mål på din pakke som du skal bruge til booking hos Royal Arctic Line. Husk at sende dit booking nummer til os pr. mail og vi sætter det på din pakke. 

Du kan finde informationer til Royal Arctic Line her

Sverige: Ønsker du levering i Sverige bestiller du fragt til Sverige som koster 150,- kr. Det gør du ved at skrive "Fragt" i vores søgefelt, og den svenske fragt kommer frem og du lægger den i kurven.

Norge: Ønsker du levering i Norge bestiller du fragt til Norge som koster 600,- kr. Det gør du ved at skrive "Fragt" i vores søgefelt, og den norske fragt kommer frem og du lægger den i kurven. Fragtprisen er inkl. udarbejdelse af udførslesdokumenter.

Øvrige udland send os en email, og vi vil se hvordan vi kan hjælpe dig.

Transportskade og andre reklamationer

Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes indenfor 24 timer, fra modtagelse af pakke. Anmeldelsen bedes sendes via vores Transportskade skema.

Send følgende til Rigtig Kaffe via mail:

  • Foto af kasse udvendig
  • Foto af kasse indvendig
  • Foto af skade

DERFOR: Modtager du en pakke med synlige skader – opfordrer vi dig til at nægte modtagelse. Pakken sendes tilbage til os og vi opretter sagen med transportøren. 

Lagerstatus

Ved hver vare fremgår det hvor lang leveringstid der forventeligt er på varen. Normalvis er de fleste varer lagervare og kan leveres inden for 1-3 hverdage.

I tilfældet af udsolgte varer, vil alle berørte kunder blive kontaktet hurtigst muligt. Husk altid at læse leveringstiden samt eventulle kommentarer, på de enkelte produkter.

Kontakt os

Vi kan altid kontaktes via vores kontaktformular eller via vores email info@rigtigkaffe.dk.

På hverdage mellem kl. 9-16 besvarer vi normalt henvendelser inden for tre timer, uden for åbningstiden kan du dog også være heldig at få et hurtigt svar.

Telefon

Er du i tvivl om hvilken maskine du skal vælge eller har du andre spørgsmål, kan vores kundeservice altid kontaktes på 70 777 303, der sidder medarbejdere klar til at hjælpe dig på hverdage kl. 9-16.

Priser

Alle priser på Rigtigkaffe.dk er inklusiv moms, medmindre andet er oplyst. Er der fragt på varen fremgår det i indkøbskurven når du har lagt varerne i kurven. Husk der er fri fragt på alle ordrer over 699,- ved levering til nærmeste GLS pakkeshop.

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Sådan handler du

Handler du via vores webshop, foregår alt automatisk, og vi behandler ordren lige så snart du har gennemført den.

Der er altså aldrig langt fra ønske til produkt.

Så nemt er det:

  1. Vælg det produkt du ønsker
  2. Klik på knappen “Læg i kurven”
  3. Vælg hvilken leveringsform du ønsker og indtast dine oplysninger
  4. Betal med dit kreditkort direkte i shoppen
  5. Du modtager nu din vare hurtigst muligt, normalvis inden for 1-3 hverdage.

Salgs- og leveringsbetingelser

Du kan altid finde vores gældende forretningsbetingelser her, hvoraf salgs- og leveringsbetingelserne fremgår. Disse skal også godkendes ved køb

Retur og reklamationer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsretDet betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten er begrænset på de naturlige slidedele på espressomaskiner og kværne. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Som virksomhed har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret. 

Opstår der problemer med dit produkt, bedes du kontakte os med det samme fejlen opstår via vores serviceformular. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Serviceformularen skal udfyldes før vi kan behandle din reklamation.

Ved afhentning af formodet berettiget reklamation betinger vi os at varen er i original emballage da vi ikke tør tage ansvaret for transport i alternativ emballage. Hvis du ikke har original emballage bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgift (49kr). Er reklamationen ikke noget der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug vil fragtudgiften ikke blive godtgjort og har vi afhentet produktet på adressen vil fragtudgiften blive fratrukket sammen med reparationsudgiften.

Vedrørende sliddele og slidtage: Ingen sliddele er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 24 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der medsendes udfyldt serviceskema og kopi af købsfaktura.

Varen skal indsendes til vores adresse: (kun efter forudgående aftale)
Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73 
8660 Skanderborg
Mrk.: Reklamation

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage. Rigtig Kaffe indestår ikke for transportskade ved returnering. Det er alene en sag mellem forbruger og dennes transportør.

Såfremt Rigtig Kaffe ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. Hvis en vare indsendes til service og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere kunden for et undersøgelsesgebyr til dækning af teknikers arbejdstid.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.rigtigkaffe.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail (info@rigtigkaffe.dk), vores online fortrydelsesformular eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig skriftlig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage - herunder espressomaskiner, kaffekværne, kaffemaskiner, elkedler, ismaskiner, tilbehør og lignende produkter, der leveres i en tilhørende emballage. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. 

Ved returnering er det vigtigt, at du sender produktet som pakke med Track and Trace nummer, så pakkens rejse kan spores. Vi oplever desværre, at nogle breve og pakker forsvinder i Post Danmarks system og dermed ikke når frem til os. Post Danmark erstatter kun bortkomne pakker såfremt de er sendt som pakke!

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til pakkeshops, posthuse samt forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads 
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  4. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form som vi tilbyder, samt gebyromkostninger til Mastercard, Diners, Visa, Dankort mv.), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og besigtiget den.

Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%. Er varen taget i brug eller behandlet således, at der forekommer en værdiforringelse vil denne ikke blive refunderet. Værdiforringelsen vil blive vurderet i hvert enkelt tilfælde. I værdiforringelsen vil der også blive indregnet omkostninger til professionel rengøring af produktet. 

Erhvervskunder
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Rigtig Kaffe. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: (Kun efter forudgående aftale)
Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Der debiteres 99kr i returfragt ved ikke afhentede varer på posthuset. Dette er prisen på fragten tilbage til os. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Klagemulighed

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Rigtig Kaffe pr. telefon eller mail og vi vil straks behandle din klage. Skulle vi mod forventning ikke kunne finde en løsning på dit problem, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Ombytning

Har du fået en gave du ønsker at bytte vil vi hellere end gerne hjælpe dig og bytter med et smil.
Vi har lavet et byttekort, der gør det nemt at bytte din vare fra Rigtig Kaffe.

Hvis du ringer eller skriver til os vil vi meget gerne hjælpe dig med at finde en ny vare og vil bytter også gerne til et elektronisk gavekort der svarer til varens værdi.

Udskriv og udfyld byttekortet og læg det i pakken med de varer der skal returneres. Returadressen står på byttekortet.

Du er også velkommen til at komme til vores lager og kontor i Skanderborg når du vil bytte en vare. Kontakt os gerne inden for at være sikker på vi har det du gerne vil have, så du ikke kører forgæves.

Adressen er: Rigtig Kaffe, Godthåbsvej 73, 8660 Skanderborg

Byttekort

Du kan hente dit byttekort lige her.

Handel via EAN nummer

Alle offentlige virksomheder og instanser kan handle via EAN nummer, alt der skal gøres er, at tage kontakt til os, så sørger vi for alt det administrative.

Ved EAN fakturering pålægges et gebyr på 99,00 ex. moms for den administrative håndtering.

Salg til virksomheder

Skal espressomaskinen bruges til kontor eller anden virksomhed, så kontakt os venligst. Når vi kender det behov i har, så vil vi kunne rådgive jer til hvilken maskine der giver jer de bedste muligheder. Alle espressomaskiner under menupunktet "espressomaskiner" er tiltænkt til privat husholding. For større maskiner kan du se på erhvervsmaskiner eller maskiner til mindre erhverv.

Som virksomhed har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret. Reklamationsretten er begrænset på de naturlige slidedele på espressomaskiner og kværne. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.

 

Hjemmesiden opdateres løbende.