Kundecenter

Besøg butikken

Skanderborg
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg

Mandag - fredag:09.00-17.00
Lørdag:10.00-14.00

Se mere info her.

Rigtig Kaffe
  • Returret 14 dages fortrydelsesret
  • Sikkerhed 3D secure - for din sikkerhed
  • Gratis levering Ved køb over kr. 699,-
  • Rådgivning og service Vi er autoriseret forhandler
  • Butik i Skanderborg Oplev et univers af kaffe
  • Egen YouTube kanal Med guides og produkt videoer
  • Afsendelse fra eget lager Bestil inden 15.30 og vi sender samme dag
Pricerunner Rigtig Kaffe

Reklamation og skader

Ønsker du at reklamere over din vare?

Så bedes du udfylde vores serviceskema, hvor du så præcist som muligt beskriver problemet eller fejlen. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Serviceformularen skal udfyldes før vi kan behandle din reklamation. Medsend meget gerne en kopi af købsfakturaen. Husk at få en kvittering for afsendelsen. Se betingelser for berettiget reklamation nedenfor.

Varen indsendes til følgende adresse og kun efter forudgående aftale:
Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg
Mrk. Reklamation

Reklamationsretten

Du har 24 måneders reklamationsret (6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret). Alle varer købt på www.rigtigkaffe.dk er omfattet af købsloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har ret til at få en mangelfuld eller defekt vare repareret, ombyttet, refunderet eller til nedsat pris, afhængig af den konkrete sag. Fejl og mangler må ikke være opstået i forbindelse med uhensigtsmæssig brug eller anden adfærd som kan resultere i skader. I sådanne tilfælde frafalder reklamationsretten.

Reklamationsretten er begrænset på de naturlige sliddele på espressomaskiner og kaffekværme. Ingen sliddele eller almindelig slidtage er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 18 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen.

Berettiget reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved berettiget reklamation betinges det, at varen er i original emballage, da vi ikke tør tage ansvaret for transport i alternativ emballage. Hvis du ikke har den originale emballage bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgifter (49 kr.).

Er reklamationen ikke noget, der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug, vil fragtudgiften ikke blive godtgjort. Har vi afhentet produktet på adressen, vil fragtudgiften blive fratrukket sammen med reparationsudgiften.

Såfremt Rigtig Kaffe ved modtagelsen af reklamationen ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt, at du som kunde bekriver fejlen så korrekt som muligt. Hvis en vare indsendes til service, og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere dig som kunde for et undersøgelsesgebyr til dækning af teknikkerens arbejdstid.

Som erhvervskunde har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret.

Transportskade

Har din pakke været ude for en transportskade? Sådan skal du forhold dig.

I tilfælde af at din pakke har synlige skader, når du modtager den opfordrer vi til, at du påpeger dette eller afviser pakken ved modtagelsen/afhentning i pakkeshoppen. Det bedste du kan gøre, er at nægte modtagelsen af den. Pakken sendes da tilbage til os, og vi opretter en sag med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.

Nægter du modtagelsen af pakke, skal du blot sende os en mail, og vi tager os af sagen. Modtager du en skadet pakke, så skal du gøre følgende:

Din anmeldelsen sendes via vores Transportskadeskema, hvor du skal vedhæfte billeder af pakken:

  • Foto af pakken udvendig
  • Foto af pakken indvendig
  • Foto af skade(r)


Du bedes også hurtigst muligt kontrollere pakkens indhold, når du kommer hjem. Hvis der er skader eller mangler, skal du kontakte os med det samme (indenfor 24 timer) på info@rigtigkaffe.dk.

Skulle du mod forventning modtage en vare uden en manual på et skandinavisk sprog, så er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt. Herefter vil vi sende den til dig. Hører vi ikke andet, går vi ud fra, du har modtaget manualen på skandinavisk sprog.

Hvis din pakke er skadet, er det vigtigt at du ikke tager produktet i brug, før du har hørt fra os.