Reklamation og skader

Ønsker du at reklamere over din vare?

Så bedes du udfylde vores serviceskema, hvor du så præcist som muligt beskriver problemet eller fejlen. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Serviceformularen skal udfyldes før vi kan behandle din reklamation. Medsend meget gerne en kopi af købsfakturaen. Husk at få en kvittering for afsendelsen. Se betingelser for berettiget reklamation nedenfor.

Varen indsendes til følgende adresse og kun efter forudgående aftale:
Rigtig Kaffe
Blomstervej 2B
8381 Tilst
Mrk. Reklamation

Reklamationsretten

Du har 24 måneders reklamationsret (6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret). Alle varer købt på www.rigtigkaffe.dk er omfattet af købsloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har ret til at få en mangelfuld eller defekt vare repareret, ombyttet, refunderet eller til nedsat pris, afhængig af den konkrete sag. Fejl og mangler må ikke være opstået i forbindelse med uhensigtsmæssig brug eller anden adfærd som kan resultere i skader. I sådanne tilfælde frafalder reklamationsretten.

Reklamationsretten er begrænset på de naturlige sliddele på espressomaskiner og kaffekværne. Ingen sliddele eller almindelig slidtage er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 18 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen.

Berettiget reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved berettiget reklamation betinges det, at varen er i original emballage, da vi ikke tør tage ansvaret for transport i alternativ emballage. Hvis du ikke har den originale emballage bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgifter (49 kr.).

Er reklamationen ikke noget, der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug, vil fragtudgiften ikke blive godtgjort. Har vi afhentet produktet på adressen, vil fragtudgiften blive fratrukket sammen med reparationsudgiften.

Såfremt Rigtig Kaffe ved modtagelsen af reklamationen ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt, at du som kunde bekriver fejlen så korrekt som muligt. Hvis en vare indsendes til service, og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere dig som kunde for et undersøgelsesgebyr til dækning af teknikkerens arbejdstid.

Som erhvervskunde har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret.

Transportskade

Har din pakke været ude for en transportskade? Sådan skal du forhold dig.

Modtager du en pakke med synlige udvendige skader skal du gøre følgende:

Først og fremmest opfordrer vi dig til afvise pakken ved modtagelsen/afhentning i pakkeshoppen. Pakken sendes da tilbage til os, og vi opretter en sag med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.

Modtager du en pakke, som er intakt, men hvor der er skader på varen skal du gøre følgende:

Du skal anmelde dette skriftligt til os indenfor 24 timer fra du modtager din pakke. Anmeldelsen sendes via dette Transportskadeskema, hvor du også skal vedhæfte billeder af pakken. Vigtigt: Vi kan ikke behandle din sag før følgende billeder er vedhæftet:

  • Foto af alle 4 udvendige sider af pakken
  • Foto af pakken indvendig
  • Foto af skade(r) på varen 

Når du har udfyldt skemaet og vedhæftet billeder, får vi en mail med sagen, og der sendes selvfølgelig også en kopi til dig. Du vil blive kontaktet hurtigst muligt angående det videre forløb. 

Skulle du mod forventning modtage en vare uden en manual på et skandinavisk sprog, så er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt. Herefter vil vi sende den til dig. Hører vi ikke andet, går vi ud fra, du har modtaget manualen på skandinavisk sprog. 

Det er vigtigt, at du ikke tager det skadede produkt i brug før, at du har hørt fra os.